Ansikts peeling

Bara för att jag har lite och göra just nu så tänkte jag tipsa om en super bra ansikts skrubb, man känner och ser resultat direkt efter första gången! Min favorit, och man kan dessutom göra den hemma.

Det man behöver är: ca 2 matskedar flytande honung och socker eller salt. hur mycket salt eller socker du behöver beror på hur tjock konsistens du vill ha, men det e bra om den e lite tjock för då sitter den bättre. Man blandar då dessa råvaror till en smet. 

Steg 1: Rengör ansiktet noga med varmt vatten så porerna öppnar sig.

Steg 2:
När du känner att ansiktet är varmt och rent så smetar du in allt i ansiktet och gnugga i cirklar, i nån minut.

Steg 3: Låt det sitta kvar kankse 15 minuter och skölj sen rikligt med jummet/kallt vatten för att stänga porerna igen.

Nu tänker säkert ni, honung och socker/salt? Men det är så att honung tar bort bakterierna, det är lite som bakterie dödande.
Sen Salt är bra att använda om du har fet hy, för saltet suger upp orenheterna, medans socker mest bara skrubbar.

Jag lovar att ni får en super len hy! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
dont worry, after rain comes the sun!marquee>