Frisering, lockar


Min docka

Kände mig någorlunda pigg i morde då jag vaknade, och det var friskt och kallt ute då jag gick till skolan så det var skönt. Idag gick vi bara till halv 11 dessutom, för idrotten, matten var inställd :) så då hade vi bara Hantverk och naturkunskap som vi bara behövde gå halva lektionen. Efter lunchen stannade jag och Jessica och friserade dockorna istället för att gå hem och inte göra nånting alls :)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag gjorde två inbakade flätor på sidan av huvudet, och lät resten av håret bli lockigt med hjälp av plattången,
Jag fick förbehandla håret innan lite så det skulle bli ett snyggare resultat, för håret var väldigt risigt och tort. Jag blötte det och la i en mjukgörande kräm med värmeskydd i, sen fönade jag det och la i disp´s silicon droppar för att få det glansigt och lätt hanterligt. efter det plattade jag det och började fläta, sen lockade jag håret. För att få lockarna att hålla och sitta ihop bättre spraya jag i lite spraymousse innan.
Lätt som en plätt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
dont worry, after rain comes the sun!marquee>